• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Welkom
  • Onze school
    • Een gelukkige klas
    • Team
      • Interne contactpersonen
      • Ouder-kind adviseur
    • Vacatures
    • Schoolgids en beleid
    • NPO-gelden
    • Medezeggenschapsraad (MR)
    • Ouderraad (OR)
    • Historie
  • Praktisch
    • Ziekmelden
    • Jaarkalender 2022-2023
    • Schooltijden en gymrooster
    • Nieuwsbrieven
    • Formulieren verlof
  • Nieuwe ouders
    • Wie zijn wij?
    • Inschrijven
    • Huisvesting en locatie
    • Leerlingen over de Theo Thijssen
    • Wat ons bijzonder maakt
      • Schoolreisjes en kamp
      • Feest
      • Workshops
      • Muziek en drama
      • Natuureducatie
      • Koek & Boek
      • Theo Thijssenlied
    • TSO (overblijf)
    • BSO (naschoolse opvang)
    • Voorschool en spelinloop
    • Naschoolse activiteiten
  • BSO
  • Buren
  • English
  • Contact
Theo Thijssenschool Amsterdam

Theo Thijssenschool Amsterdam

De gelukkige klas

Workshops

Groeps- en vakoverstijgend werken

Naast de cognitieve ontwikkeling besteden we op de Theo Thijssenschool veel aandacht aan de sociale ontwikkeling. Om te zorgen voor een veilig klimaat op school, is het van belang dat je ook kinderen leert kennen buiten je eigen klas. Op de Theo Thijssen veranderen we de groepssamenstelling daarom om de twee jaar.

Vier periodes per jaar workshops

Ook geven leerkrachten en ouders vier periodes per jaar workshops binnen de school. Tijdens de workshops zitten de kinderen van de groepen 3-4-5 en de kinderen van de groepen 6-7-8 door elkaar. De workshops bieden extra vakken aan boven het curriculum.

In het voorjaar van 2022 konden de leerlingen in de bovenbouw bijvoorbeeld kiezen uit onder meer tekenen op het doek, streetdance, techniekclub, schoolband en programmeren.

Ik heb een aantal vrijdagen met de kinderen gewerkt aan de workshops. Tijdens de eerste ronde hebben we verschillende vissen met hun bijbehorende vormen en structuren bekeken. De kinderen hebben vervolgens een eigen en gedetailleerde schets van een vis gemaakt.

In de tweede ronde hebben we deze schets gebruikt om vervolgens onze vis te kleien. Met verschillend materiaal konden de kinderen hun vis zo gedetailleerd mogelijk maken. In ronde drie hebben we onze vissen geschilderd.

In de laatste ronde mochten de kinderen zelf groepjes maken. Wat zo knap is aan onze klas, is dat ze er goed met elkaar konden overleggen en dat we na twee minuten zeven groepjes van vier kinderen hadden, zonder dat ik ze hoefde te helpen of bemiddelen. De kinderen hebben toen samen een achtergrond getekend voor hun stop-motion filmpje. Vervolgens heeft ieder groepje een eigen stop-motion filmpje gemaakt.

Juf Sophie

groep 4B

© 2021–2023 · Theo Thijssenschool Amsterdam · Log in